Beernem

11-11-11

Vijf nieuwe infopunten in Groot-Beernem

info.jpg

Vier ondernemers uit Groot-Beernem en de bibliotheek willen hun gemeente meer naambekendheid geven, door toeristen wegwijs te maken. Beernem stapt mee in het project van het Brugs Ommeland om een aantal horecazaken in te schakelen bij het verdelen van toeristische informatie. Op deze manier staat de toeristische dienst er niet meer alleen voor.

Schepen Mie Debruyne en burgemeester Johan De Rycke ontvingen op het gemeentehuis, de vier ondernemers, die zich vrijwillig ter beschikking stelden om in hun zaak de toeristische informatie over de gemeente aan toeristen mee te geven. “In een regio met honderden kilometer fiets- en wandelnetwerk, talrijke boeiende toeristische attracties en echte trekpleisters waar al veel recreanten op zoek gaan naar toeristische informatie, is een uitgebreid toeristisch onthaalnetwerk een grote troef”, aldus Mie Debruyne.

“Wanneer we spreken over toeristisch onthaal duiken de laatste jaren steeds vaker termen op als ‘gastheerschap’ of ‘ambassadeurschap’ . Wat zijn ambassadeurs? Wel, ambassadeurs luisteren aandachtig naar de gast, zoeken contact met de gast, herkennen de toerist, zoeken de juiste communicatietaal met die toerist, helpen de toerist zich te oriënteren. Ambassadeurs spreken ook vol lof over hun stad, gemeente en streek. Ze geven toeristische informatie mee, vertellen een kleine anecdote over de regio of geven hun gast een leuke tip. Maar boven alles draait ambassadeurschap om degelijkheid en fierheid”, weet Mie Debruyne.

Infopunten

De 5 infopunten toerisme  in Beernem zijn: De Zotte Mutse – restaurant Bulskampveld – De Klimop – Het Boothuis – de bib. Volgens Mie Debruyne, zullen de toeristen na een fietstocht of daguitstap zich zeker nog dat bruine cafeetje of de schitterende terrassen in het Bulskampveld, de Markt van Oedelem of aan Het Boothuis herinneren. “Het initiatief zal uiteraard verder worden opgevolgd. De nieuwe infopunten toerisme zullen af en toe worden uitgenodigd om samen te komen en ervaringen uit te wisselen. Samen met de dienst toerisme van de gemeente zal dit project ook worden geëvalueerd. Stroomt de aanvullende info goed door vanuit de dienst voor toerisme? Wat is de reactie van de toerist? Welke vragen krijgen de nieuwe infopunten van de toeristen”, legt Mie Debruyne uit, die nog meegeeft dat de nieuwe ambassadeurs al een vormingsdag achter de rug hebben. Als slot tekenden de 5 nieuwe infopunten toerisme het contract met het gemeentebestuur, waarmee de wederzijdse afspraken vastliggen en namen ze de display met de toeristische info en het label van toeristisch infopunt in ontvangst.

 

22:37 Gepost door Reginald in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.